Bikexplore | Prima tură la munte în 2016
21530
post-template-default,single,single-post,postid-21530,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Prima tură la munte în 2016

Tură Bran – Măgura – Peştera

Încet, încet se topeşte zăpada şi îşi face loc primăvara, aşa că îl iau pe Cristi şi plecăm spre munte. Deşi entuziasmul era mare şi ne propuneam să stăm şi o noapte cu cortul, ne-am limitat la o “simplă” tură cu bicicleta având în vedere că noaptea temperatura se învârtea în jurul valorii de zero grade.

La ora 10 ajungem în Bran, unde ne echipăm, mâncăm pe fugă ceva şi ne suim pe biciclete. Este primaoară când folosesc un foarte frumos cadou, un GPS Garmin, pentru a ne ghida, aşa că tura de 30 de km părăseşte asfaltul după nici 1 km şi facem stânga din Predeluţ prin spatele curţilor, pe drumuri de pământ.

Cu mare bucurie şi prospeţime ne întâmpină florile de primăvară dar şi mugurii care se pregătesc săînflorească. De asemenea, şi fauna ne surprinde plăcut cu miei plini de energie, găini şi cocoşigălăgioşi, pisicuţe care stau la soare şi câte un câine care ne latră, dând vesel din coadă.

Începe urcarea mai serioasă însă nu ţine mult. După încă 1-2 km, ne aflăm pe nişte pajişti frumoase, însorite şi călduroase. Dăm jos gecile şi continuăm drumul, bucurându-ne de peisajele superbe. Cerul este senin şi de un albastru energizant, zonele de câmpie şi dealurile reflectă o lumină caldă de primăvară în timp ce pe fundal se văd Munţii Bucegi şi Piatra Craiului cu vârfurile încă pline de zăpadă.

Ajungând aproape de Zărneşti, facem stânga şi urcăm spre satul Măgura, de unde putem continua săadmirăm peisajele dar şi viaţa rurală, lipsită de griji, stres, aglomeraţie şi tot ce ne mai ţinemintea ocupată în restul săptămânii. Urcarea până în satul Măgura este una susţinută, iar cum antrenamentul nostru tocmai se trezea din hibernare, nu a fost făcută în acelaşi ritm de plimbare. Ajunşi sus, avem parte de o panoramă foarte frumoasă, şi ne întâlnim şi cu alţi biciclişti veniţi şi ei să vadă minunea.

Urmăm drumul şi după o frumoasă plimbare prin sat, facem dreapta şi schimbăm dealul că să ajungem şi însatul Peştera.

Ne apropiem de jumătatea turei şi suntem la înălţime, aşa că facem un popas să bem o bere şi să ne lăsăm duşi de val admirând peisajele, ascultând liniştea şi lăsându-ne mângâiaţi de vântul răcoros.

Deşi am mai fi stat, după vreo 10 minute deja ni s-a făcut frig aşa că am băgat sticlele goale înrucsac şi ne-am continuat drumul că să ne mai încălzim puţin. Ajungem şi în satul Peştera unde găsim o atmosfera foarte liniştită aşa că nu poposim foarte mult. Soarele începe să apună şi grăbim pasul că să ajungem înapoi la maşină. Din Peştera urmează un drum foarte jucăuş până în Moeciu, şi revenim pe asfalt unde însă peisajul rural şi liniştea acestor locuri menţin atmosfera frumoasă pe care am avut-o de-a lungul zilei.

Mai aruncăm o ultima privire peste crestele înzăpezite înainte de a ieşi în Bran şi nu putem decât săne bucurăm de tură.

După aşa o zi şi aşa o tură, ajungem la maşină unde ne schimbăm rapid şi plecăm să mâncăm ceva bun căsă ne fie de bine până la capăt. Ne facem dreptate cu o ciorbă de burtă şi una de fasole cu ciolan, cu o salată de ceapă şi una de varză şi încă ceva la felul doi.